onsdag

Albin the idrottsplatsman


När jag kom till jobbet vid sju så möttes jag av det ni kan se på bilden - tyvärr blev den en smula suddig eftersom jag inte hade vett nog att stå still när jag fotade - och jag kom att tänka på hur otroligt lyckligt lottad jag är. Jag har alltid gillat arenor och idrottsplatser, efter gymnasiet var det meningen att jag skulle jobba några veckor på en idrottsplats, men jag fastnade i nästan 10 år eftersom jag upptäckte att jag verkligen njöt av att klippa fina mönster i fotbollsplanens gräs.
Därför är det fantastiskt att nu sedan några år tillbaka återigen få ha min arbetsplats mitt inne på en idrottsplats och dessutom på Stockholms vackraste.

Egentligen hade jag på vägen till Zinken gått och funderat ut en massa som jag skulle skriva om myten kring Hammarby och värdet av ett starkt varumärke. Om en liten söderkis får en mössa med Bajen-märke på i julklapp så blir han jätteglad - om samme kille får en smäck med en LKAB-logga på så uppstår liksom inte samma entusiasm. Myt eller inte, man har det rykte man förtjänar.
Men jag skriver en längre smörja i detta ämne en annan morgon.

~~~~~~

Såg inte en enda pelikan på väg till jobbet - vilken lättnad!

2 kommentarer:

  1. LKAB-keps låter stenhårt. Dessutom helt perfekt om man ska ta sig ett järn.

    SvaraRadera
  2. Hegerfors ska eller har väl lagt av - ska du byta jobb?

    SvaraRadera