söndag

Ta från de fattiga och ge...


Nu har jag precis lagt in veckans sista artikel på Bajens hemsida och om det droppar in fler arbetsuppgifter i jobbmejlens inkorg nu så kommer jag helt enkelt ge skiten fingret. Den här eftermiddagen ska jag för en gångs skull försöka ligga i soffan och se en hel fotbollsmatch igen. Synd att St Paulis match börjar först 17.30 på Eurosport2. Men man får väl zappa mellan Sampdoria - Juventus och Borussia Mönchengladbach - Bayer Leverkusen innan dess.

~~~~~~

Ni som har minne som sträcker sig hela två dagar bakåt i tiden minns att jag skrev om det indragna föreningsstödet. Minns ni inte så kan ni klicka här.
Det blir ännu värre när man tänker på vad gottställtarna har tänkt sig att använda barnens pengar till - nämligen ett nytt jävla operahus!
Ett operahus är nog precis vad majoriteten av Stockholms barn drömmer om.

Överklasspacket och (tyvärr) idrottsborgarrådet Regina Kevius anser ju att ungdomsidrotten bör finansiera sin verksamhet genom sponsring. Mitt förslag är att om Det Fina Folket vill ha ett operahus så är det dom som bör finansiera det genom sponsring - det är inte ungdomarna i Sveriges huvudstad som ska stå för fiolerna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar