tisdag

Albin pausar


Den där fantombakfyllan som drabbade Albin i lördags vill inte ge med sig riktigt, så därför har han tagit kompledigt idag för att ladda batterierna till morgondagens match hemma på Zinken mot Sirius. Det ska bli extra kul att träffa Kalle Spjuth igen - de e en fessli prick de.

Efter ett sömnpass på ofattbara 12 timmar så ska Selin hålla sig hemma och småpula med saker som att hänga upp lampor och flytta möbler till rätt plats. Det börjar faktiskt likna ett vuxenhem efter en startsträcka på 44 år.

~~~~~~

Den här killen dömdes till sju års fängelse för mord och jag orkar inte tycka något om det, men motiveringen att han på grund av sin låga ålder på 18 år döms till sju istället för fjorton år får mig att fundera. Om man är ung så borde man ju rimligtvis ha fler år kvar att leva jämfört med någon äldre bandit och borde med det resonemanget ha fler år att ta av och därför ha tid med ett längre straff. Har du 70 år kvar att leva så är 7 år inte mycket att komma med i jämförelse med någon som döms till 14 års fängelse, men som bara har 7 år kvar i livet.

~~~~~~

Den här forskaren har kommit fram till att arbetsgivarna föredrar att anställa folk med god fysik framför de som ser ut som hösäckar. Är det verkligen något att höja på ögonbrynen åt - det är väl självklart.
Det är ju precis som i plugget när ni skulle dela upp i lag på gympan, "Hmm, ska jag välja Fet-Edvard eller Muskel-Kjell. Med vem i laget har jag störst chans att vinna?".
Det måste vara varje arbetsgivares fulla rätt att få välja att anställa den som ser starkast och friskast ut.

~~~~~~

Foppa gör tydligen comeback till "reapriset" 1 miljon dollar.

– Då slipper jag känna stressen att jag är högt betald, säger "Foppa" till Expressen.

Jag tror att jag ska låta Foppa sköta mina löneförhandlingar i framtiden...

2 kommentarer:

  1. Och du avslutade gårdagen med att hälla sirap i servern så det tar en halvtimma öppna en sida. Men å andra sidan tog det en halvtimme i morse komma in också.

    //Tånken

    SvaraRadera
  2. Va?! Menar du en sida här hos Albin, eller på hammarby.se?

    Att det alltid tar en halvtimme att få igång datorerna på jobbet är ingen nyhet. Menar du att det tog en halvtimme för dig att få upp dörren till kansliet så förvånar inte det heller. :)

    SvaraRadera