onsdag

Draåthelveteminustjugotre!

Skjuter upp raderna om jobbcoacherna någon dag till, min hjärna är alldeles för djupfrusen efter en promenad till jobbet i hutlösa 23 minusgrader. Vad fan är det som händer?! Minus jävla 23!
Det enda positiva är att det börjar bli ljust redan vid sex på morgnarna.

~~~~~~

Självklart så missade jag Nehös avgörande mål igår eftersom jag letade efter domarkontrollanten för att få reda på om isen skulle köras av innan en eventuell förlängning. Som tur är så filmades matchen på order från tränarna, så jag kanske kan ändå få se målet lite senare idag. TV4-Sporten orkade ju inte ens berätta att det hade spelats kvartsfinaler i en av de populäraste sporterna i Sverige. Vi tittare fick nöja oss med en liten textrad i nederkant av bild. Det var tydligen viktigare att visa upp en massa rörliga bilder från ett gäng bottenmatcher i skräpsporten håcky.
Ni som inte har en susning om vad det är jag skriver om kan klicka här och läsa matchrapporten som jag publicerade i ottan.

~~~~~~

Vad passar väl bättre än att fira en seger med lite musik. Mina damer och mina herrar här ger jag er Johnny Flynn och sången "Barnacled Warship".

2 kommentarer: