tisdag

IFK Nonsens











En annan sak som roade mig när jag läste boken som jag skrev om igår var att den utspelades i miljöer som jag är minst sagt bekant med. Dom smög omkring i kvarteren runt Hornstull titt som tätt och en gång rörde sig en av huvudfigurerna precis nedanför mitt ena vardagsrumsfönster. Mot bokens slut så blev det lite pang-pang i Östermalmshallen som sedan i ett huj letade sig vidare till tyska ambassaden, ställen som jag efter min tid som sotare känner bättre än de flesta. Det är nog inte allt för många som har varit inne bakom varenda disk på Östermalmshallen och som dessutom har varit inne i alla ambassader på Östermalm och skitat ned.

~~~~~~

Igår skrev jag även om min födelsedag och såhär lät det i en hydda i Thailand på 90-talet när Sopgubben och Albin var ute på galej.

- Hörrudu, vi missade din födelsedag igår.
- Sluta larva dig, jag fyller år nu på lördag.
- Det var igår.
- Åfan, grattis till mig själv i efterskott då.

~~~~~~

Har ingen aning om varför jag skrev ner ovanstående drävel, men jag har och andra sidan inte en susning om varför ni läser heller.

~~~~~~

Kolla på bilderna - ser inte tyskarnas ambassad extra tysk ut.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar