onsdag

"Hämtas skitlångt ifrån din bostad"


Igår damp det ner ett vykort innanför dörren som meddelade att från och med nästa månad så kan vi inte längre hämta ut paket hos närbutiken där vi bor, utan istället så måste vi ta oss ända bort till Konsum vid Zinkensdamm. Som vanligt har vi enkla medborgare inte fått någon som helst chans att tycka något om detta innan det beslutas av överbetalda direktörer som antagligen lassar kosing i fickorna under bordet från de stora kedjorna Coop, ICA och Axfood som är de elefanter som framöver kommer att sköta pakethanteringen.

För er som inte känner till min adress och/eller inte är så välorienterade bland gatorna i Stockholm så är det så att vi bor nästan nere vid Västerbrons fäste vid Hornstull och Konsum borta vid Zinken ligger sisådär 20 minuters promenad bort om man knallar i normaltempo. Det betyder att om man ska hämta ett paket så kan man välja på att åka tunnelbana eller buss bort till Konsum eller så går man 20 minuter dit, väntar i kö 10-20 minuter och sen kånkar man hem det man har beställt i 20 minuter. Detta göra att det i runda slängar tar sisådär en timme att hämta ett paket.

Om nu direktörerna på Posten har missat det så är det så att dom tar BETALT för FRAKT när man beställer HEM något och det betyder att skiten ska FRAKTAS till ett ställe i NÄRHETEN där man bor och inte en station bort med tunnelbanan!
Jag gillar att köpa saker över nätet på grund av den enkla anledningen att jag slipper gå ut på stan och trängas med packet, men om jag ändå måste ta mig iväg flera kilometer hemifrån så kan jag ju lika gärna köpa prylarna direkt i butiken och därmed slippa betala för att paketen ska fraktas långt åt helvete ifrån min adress.
Tänk om jag köper något som väger 4-5 kilo - en bildskärm till exempel. Hur i fan ska jag orka bära hem den, jag är ändå en av jordklotets mest vältränade (nåja) 44-åringar och lär väl med stor möda orka med en sådan sak, men min granne som hasar sig runt på rullator lär få en del problem. Men honom skiter väl postens direktörer i, så länge dom lyckas sno åt sig lite fulstålar när ingen ser på så.

~~~~~~

Ikväll kommer BolticGöta på besök till Zinken och det är fritt inträde för flickor, tjejer, damer, gajar, brudar, brallisar och om du är en skägglurk så funkar det nog med lite läppstift också - vi är inte så petiga.

6 kommentarer:

  1. Bli inte förvånade om ni inte åker på en eller ett par anmälningar för kvällens tjejbjussning. Inte för att vara djävulens advokat, men det finns ju tyvärr rättshaverister som bara älskar såna tilltag. Dessvärre ett solklart diskrimineringsfall...

    SvaraRadera
  2. Du kan ju hämta paketen till eller från jobbet, ju.

    SvaraRadera
  3. Ska jag hämta min grannes paket samtidigt?

    Bobi> Jag håller med till 100%. Frågade marknadsgruppen om vad dom väntar sig för reaktion från maskulismrörelsen. Jag tycker att regler ska vara lika för alla, oavsett kön eller annat oviktigt.

    SvaraRadera
  4. Idag ska jag äntligen kolla bandyn, ska bli kul o träffa dig och din slashas till kollega :-)
    Anna

    SvaraRadera
  5. Visst bör det vara lika för alla. Men oavsett vad man har för åsikt om det (för min del kan väl tjejer få gå gratis på en match på Zinken) så är det ett lagbrott. Man borde kanske tänkt ett varv till (eller anlitat en vass och vaken marknadsperson, he he).

    SvaraRadera
  6. Posten är ett jävla lortföretag..jag drabbades också, så istället för att kunna hämta paket när jag kommer hem från jobbet och samtidigt handlar måste jag nu ta en bussjävel hem från Zinken..

    SvaraRadera