torsdag

Lönlöst

Nu har jag för andra månaden på raken betalat räkningarna med mina sparpengar. Hammarby Bandy AB har efter 2 månader ännu inte lyckats ge mig ett korrekt ifyllt arbetsgivarintyg så att jag kan få A-kassa. 2 intyg har jag förvisso fått, men båda var felaktiga så Unionen skickade tillbaka båda.
Nu har vi fyllt i ett på rätt sätt och för en vecka sedan postade vi iväg det till kansliet för underskrift. Jag väntar fortfarande på att det ska komma i retur. När jag mejlade och förklarade att jag behöver ett arbetsgivarintyg som är rätt och riktigt så fick jag till svar att man inte förstod vad jag är ute efter.

Deg, flis, stålar, bra att ha till hyran
25 maj skulle jag enligt förhandlingsprotokollet ha fått min slutlön med ett drygt års inarbetad semester - jag fick total tystnad. Efter ett antal mejl så blev jag lovad att få pengarna efter midsommar - dom sa i och för sig inte hur långt efter midsommar eller vilket år - jag har inte fått ett öre.
Sist jag hade någon slags inkomst var 25 april.

Det här tär inte bara på mig, utan även på min familj och omgivning och det är fanimej inte okej. Jag försöker undvika att lufta Bajens brister här på bloggen i någon slags underlig lojalitet, men VAIHELVETE!!!

3 kommentarer:

  1. A-kassan brukar ta några månader på sig till första utbetalningen efter de har fått alla papper så nu får tomtarna som styr föreningen skärpa sig.

    //Avgå

    SvaraRadera
  2. Nu har jag i alla fall fått semesterpengarna. Först fattades det 10 000 kr efter skatt och sen 2301 kr, men efter det att jag förklarat hur man räknar ut semestern så ska jag tydligen få rätt summa på måndag.

    SvaraRadera