torsdag

Saigon

Nu ar vi i Ho Chi Min-staden och resan hit kanske jag skriver om senare.
Vill isallet fraga om det ar nagon som vet natt om insekter. For nar vi kom hit och lubbade runt och letade hotel med simpol (V ville ha det) sa att jag svettades rakt igenom kepsen sa flog det in en monsterhumla i min musche (stavas det sa?) och liksom fastnade. Den var stor som en halv golfboll, gron-svart och nar jag val fick bort honom/henne sa luktade jag som fnaskparfym. Fragan ar vad det var for ackel och varfor den gjorde sa?
Min teori ar att eftersom jag ar extra vacker sa trodde nog fanskapet att jag var en blomma och ville pa nagot perverst vis para sig med mitt nylle.
 
Igar var V extra kinkig och jag forsokte halla fargen sa gott det gick och tycke bara att hon var sjukt negativ. Men sen sa borjade hon spy och nr:2 sa det rackte och blev over hela natten, feber och hela kittet. Vi at nagra vidriga varrullar i PP som vi borde ha skippat. Dyra dessutom.
Resan hit raddades av att vi bot frukosten mot Imodium och det fixade oss hit. Men nu ligger hon pa rummet och vilar och min mage bubblar (kan vara bira).
 
Saigon ar som att ha krypit langre in i myrstacken fran Bangkok. Kanner mig som forsta gangen i BBK -89, fattar inte en skylt (fast dom anvander vara bokstaver har) och inte ett skit av vad dom sager. Men dom fattar inte vad jag sager heller sa det jamnar nog ut sig.
Det ar som att vara Tintin pa nagot vis. Tintin-miljo.
 
Hoppas nu bara att "10" kommer och moter oss i Laos sa jag far lite partaj pa resan.
 
Alla stavfel som numera forekommer i bloggen skyller jag pa borsten.
 
 

2 kommentarer:

  1. Var helt klart en äcklig "makrillfluga"! Bara att smacka till.

    SvaraRadera
  2. Felstav lite overallt, pa 2 huvudstader bara i det har inlagget.
    Och tidigare skrev jag Ankor nar det brukar stavas Angkor. Men dom stavade det som Ankor pa biraburkarna sa det verkar ocksa funka.

    SvaraRadera