onsdag

Nha Trang

 
Klockan ar nu halv fem pa eftermiddagen och vi har hamnat i badorten Nha Trang.
Vi vaknade 04.20 i Dalat av att det var ett djavla liv i rummet bredvid och sen sprang det skuggor utanfor vart fonster pa loftgangen och folk skrek och nagon kastade ner en vas pa gatan. Jag trodde att det var franskarna som hade fatt fylldille och borjat slass eller natt sant. Vi holl oss lugna sa att vi inte skulle dra pa oss uppmarksamhet i onodan. Sen horde vi lite roster och till slut tystnade det.
Nar vi lamnade rummet nagon timme senare sa pratade vi med fransosen som var var granne. Det visade sig att hans fru hade vaknat av att det var en tjuv i deras rum och att rabalderiet vi horde var nar mannen jagade inbrottaren helt naken och kastade en kruka efter honom nar han hoppade over till huset bredvid.
Sa nu har vi tagit in pa ett lyxhotell med pool, kabel-TV och rubbet for 20 dollar natten. Det kanns som vi behover lite vanlig solsemester i nagra dagar nu.
 
Annars kanns det tryggt har i Vietnam for alla sma tanter ser ut som min lilla mamma och gar runt i blommiga pyjamaser och tratthattar.
 
Anda fran Phnom Penh har vi foljts at av en grupp tyska sotare som ar pa sin examenresa som alla tyska sotare gor utomlands. Dom har kisarna har valt att aka och sota i sydostasien och klampar runt i hela sotarmunderingar, vit skjorta, utsvangda brallor, tjocka skor och hog hatt. Forst trodde jag att det var ett uselt dansband som var pa turne. Dom svettas som grisar.
Jag har inte sagt att jag ar sotare for da maste dom bjuda mig pa sprit och V far da en odraglig resekamrat.
Det ar andra gangen jag moter sotare har borta, forra gangen var pa Koh Panghan for 2-3 ar sen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar