tisdag

6 timmar +


Nu är det snart mitt på dagen här i vårt mörka, svinkalla, snöiga kylskåp. Samtidigt "hemma" i Thailand ska solen snart gå ned. Transvestiterna spelar volleyboll på stranden samtidigt som tanter letar snäckor till mat vid vattenbrynet. Lyckligt lottade turister sitter och dinglar med benen från den lilla verandan på sina hyddor, nyduschade med hjälp av en halv kokosnöt och med en kall öl i handen. Vildhundarna ligger och latar sig under palmerna medans tupparna och hönorna virrar runt hyddornas stolpar. På strandrestaurangerna går personalen sakta runt och förbereder för kvällen med en joppe i mungipan. Någon kommer gående längst stranden med en vattenbuffel eller en elefant och en annan står nedanför och ser på när hans apa klättrar upp för palmen på jakt efter kokosnötter. Uppefrån vägen början man höra musiken från någon av alla tusentals barer. Det är lungt, vackert och värdigt.

Det jag frågar mig är varförendainihelahelvete jag sitter här med min onda rygg och inte där med dinglande ben , en öl och frid i sinnet?
Kanske helt enkelt för att jag är idiot, precis som alla andra som självmant väljer att bo i detta för människan onaturliga klimat?!

3 kommentarer:

  1. Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

    SvaraRadera
  2. Vadå?! Jag har inte tagit bort någonting. Spökar det på bloggen?!

    SvaraRadera