onsdag

Regler?


Har funderat lite på poängen som Sunes förbund fråntog Bajen.
Först vill jag understryka att jag tycker att avdraget på 3 pinnar är fullt acceptabelt om straffet bara vore utdömt efter dom regler som finns. Att något straff är berättigat är det inget tvivel om, men för att ett straff ska utdömas så krävs ett regelbrott och för det krävs det regler.

Hammarby IF har ej brutit mot några av dom regler som förbundet har diktat ihop. Där klämmer skon.
Förbundet kan inte bara rätt och slätt straffa Hammarby för att Sune och hans polare ”tycker” att det är dags att statuera exempel. Man kan tycka vad fan som helst, men för att döma ut straff krävs det regelbrott.

Söderstadion var godkänd av förbundet, polisen och övriga som har något att säga till om säkerheten. Hammarby hade fler vakter än vad som krävdes enligt reglerna. Att det trots detta dök upp bengaler och en häxpipa på läktaren är bara att beklaga, men det är omöjligt att ha en så noggrann kontroll att inte någon dumskalle lyckas smuggla i något som inte är tillåtet.
Jag har varit och sett fotboll i alla möjliga och omöjliga länder och jag kan lova er att ingenstans har jag blivit så kontrollerad som jag numera blir när jag ska in på Söderstadion. Det är nästan så jag är lite orolig att dom ska be mig att dra ner byxorna och böja mig framåt. En vacker dag så får man antagligen även uppleva det.

Man undrar ju även vilket straff förbundet ska döma ut efter jippomatchen mellan Brasilien och Ecuador som förbundet ordnade och ansvarade för på deras ”säkra” arena Råsunda?
En match där det brändes av långt fler bengaler på läktaren än vad fallet var den där måndagen på Söderstadion och det lubbade in fler galningar på planen än vad Häcken har i publiksnitt.
En väg att gå är att helt enkelt ta det som ligger närmast till hands, nämligen att dra några poäng av AIK och medan man ändå är på gång så är det lika bra att fimpa sisådär 10 plusmål också.
AIK delar ju trots att både lokaler och den genomsäkra arenan Råsunda med förbundet och efter dom skandalscenerna som utspelades där när Brasilien spöade Ecuador så bör väl AIK straffas som har mage nog att spela varenda match där?! Tänk er vilka hiskligheter som kan inträffa om den snälla AIK-publiken råkar surna till.
Nej, ta poäng och målskillnad av dom bara!

Vän av ordning sparkar nu säkert bakut och säger att det är ett idiotiskt förslag och dessutom så finns det inga regler som ger rätt till avdrag i antal gjorda mål.
På det svarar jag kort och gott, nej precis, det finns inga sådana regler…

2 kommentarer:

  1. Ni har ju redan tagit sex pinnar och fyra mål, räcker inte det gringubbe?

    SvaraRadera
  2. Jag är AIK:are....don´t mess with me...
    Anna

    SvaraRadera