lördag

Dolken


Mannen bredvid mig i baren hade dom fulaste kinderna mitt öga någonsin skådat. Jag gillar inte att ha folk med fula kinder bredvid mig när jag sitter och gottar mig i en bar.
- Har du eld?, frågade den illaluktande mannen.
- Jag röker inte cigaretter.
- Inte.
- Nej.
Bartendern tände hans val av drog. Av någon anledning så sökte han kontakt.
- Jag ska beställa igen, vill du ha något?
- En Grosshandlare till i så fall.
- Vad är det?
- Det behöver du inte veta, säg det till barmästarn bara så löser det sig.
Grosshandlaren smakade finemang som vanligt och mannen med dom vidriga kinderna fortsatte att prata med mig. Självklart så lyssnade jag inte utan spanade slött på en lagom sliten kvinna som satt för sig själv vid ett bord.
Efter en stund så hörde jag ur hans rökridå av meningslösa ord.
- Bor du här i Solna?
Med en enda snabb välkoordinerad rörelse drog jag en turkisk dolk ur min ena Dr Martens-känga och skar av huvudet från hans kropp.
Det blev märkvärdigt tyst i baren.
Jag reste mig sakta, torkade av dolken i håret på huvudet som låg vid väggen, gick och satte mig vid den lagom slitna kvinnan och frågade.
- Får det lov att vara en Grosshandlare?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar