lördag

Vuxendagiset Sverige

Eftersom vi bor i ett land som ligger på en breddgrad där människan inte är menad att bo så är det just nu sådant där skitväder som för mig närmare emigration.
Väderleken fick oss att bestämma oss för att det är en dag och kväll för isolering i TV-soffan med rött vin och en mustig film som snurrar i vår nya fräsiga DVD-spelare.

Så glada i hågen efter det beslutet klädde vi på oss våra polarexpeditionkläder för att styra våra steg mot Systembolaget.
Men så kom vi på att det är HELGDAG! Och när det är HELGDAG i det här förbannade islandet så får vuxna människor inte köpa vin!!!
Vadihelajävlaglödhetahelvete är det för sinnesjukt påhitt?!
Inte nog med att jag bor i det här kolsvarta kylskåpet, jag får dessutom inte bestämma själv när jag är törstig! Nä nä, det sitter någon smygfet tattare med slips på ett kontor och tror att han vet vad som är bäst för mig. Jag skiter helt och fullt i när eller ens om han dricker, så jag fattar inte varför storebror ska ha synpunkter på när min strupe känns torr.

Det kan ju inte vara en sensation att en medborgare vill koppla av och dricka lite vin just på en HELGDAG? Kanske har jag fel, men jag tycker att det lämpar sig bättre än att jag halsar en liten Rosita på en vanlig tisdag klockan 11:00, vilket är fullt möjligt, för då jävlar är minsann Systembolaget öppet.

Det är för fan snart år 3000, låt vuxna människor vara det dom är, nämligen vuxna.

Föresten så fixade jag vin ändå, vilket bevisar att förmynderiet inte funkar. En törstläpp krånglar ändå fram dricka precis när han/hon vill.

Så skål på dig storebror, det är dags att slappna av nu.

1 kommentar:

  1. tacka vet jag Danmark (vilket är det enda landet jag spenderat längre tid i förutom Sverige för att veta att det är så...) där man kan kliva in på bensinmacken och handla allt inför helgens festligheter eller varför inte bara en vinare till middagen? Sverige.. Lagomlandet!! Suck...

    SvaraRadera