fredag

Hälsofunderingar


Nu när kylan och dom hala trottoarerna är här så har givetvis min ryggvärk återkommit som en brevbomb med posten.
Eftersom jag måste vara en av dom få som inte tillåts sjukskrivning för ryggvärk av försäkringskassan så kom jag idag att tänka på det där brevet som jag fick från just försäkringskassan där någon slug typ som jag aldrig träffat hade ritat dit att jag är 100% frisk.
Detta fick mig att fundera på om det överhuvudtaget finns någon som är etthundra procent frisk? Etthundra procent?! Då är man frisk gott folk!

Undrade vidare om vem som just nu är världens friskaste person? Hur som helst så är det nog en jobbig jävel, en sån där som får Gunde Svan att hamna i samma fack som Kenta & Stoffe. En sån där überfrisk figur som lever på mossa och bark.
Sen kan man då fortsätta att undra om den där trivseldansaren mår bäst trots att han eller hon är friskast? Han, om det är en han kanske mår som en apa för att han inte har en kvinna vid sin sida och aldrig får fitta? Istället är det kanske i detta ögonblick en snubbe i Rågsved som precis har smaskat i sig sin jungfrusil med heroin i en ven som mår bäst på hela jordklotet.
Fullt möjligt, men även om han ligger i topp just nu så är jag övertygad om att vid samma tidpunkt nästa fredag så har han dalat rätt många divisioner i den ligan.

Det är nog så att den personen som är både friskast och mår bäst på hela jorden är så förbannat frisk att myndigheterna har låst in henne eller honom på hispan. För är man så frisk och mår så bra så är det fanimej inte klokt.

1 kommentar:

  1. Nej INGEN är 100% frisk och om man vore det hur f-n skulle man stå ut med det här samhället?? Personligen har jag fått veta att jag nog aldrig kommer klassa som 100% frisk utan bara 75%.. Okej då är jag ju iaf sjuk till 25% vilket verkar unikt i dag som sjukskriven...

    SvaraRadera