torsdag

Botten upp


Sitter här och skäms som hammarbyare efter ännu en pinsam förlust mot dom totalt värdelösa terränglöparna från Kalmar. I djupet av mitt hjärta så har jag en förhoppning om att det goda här i världen till slut ska segra och den förhoppningen sätter Kalmar år efter år i gungning när dom med sina stora drängar sparkar och slår sönder det vackra spelet och knycker dom poäng som om Gud vore god hör hemma på Södermalm.
Jag vill verkligen och måste tro på att fotboll handlar om fotboll och blundar med mitt öga när lag som dom från Skansen vinner SM-guld genom att göra flest armhävningar och brottar till sig pokalen.
Det handlar inte bara om fotboll i sig – fotboll är en spegel av all vår tillvaro – det handlar om grundläggande värderingar och där tycker jag att rätt strävan borde och bör belönas.

Jag sitter alltså inte enbart här och skäms som hammarbyare, jag sitter här och skäms som människa, samhällsmedborgare, fotbollsälskare och jag tycker att även ni som i er förvirring inte håller på Hammarby IF skall skämmas så ni fiser när ni ser att ett lag som fotbollsmördarna från Kalmar leder Allsvenskan. Det är ett betyg till fotbollen i Sverige som är brutalare än förluster för Malmö och Djurgården mot Cork. Det är ett betyg som bör få alla oss att ifrågasätta anledningen till att leva.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar