söndag

Ballboy

"I've got pictures of you in your underwear"



Hmm...Ballboy, dom skulle jag vilja lyssna in mig på, man kanske skulle ta och ladda hem lite...nej, just det Ipred...jag får väl köpa några plattor då...visst fan, jag har ju risigt med stålar just nu...ja ja, jag får väl låta ungdomarna upptäcka dom då...fast dom har ju ännu mindre pengar...jaha ja, då återstår det väl bara att lyssna på massproducerad skräpmusik på radio och låta den lite smalare musiken självdö...

Eller kanske lyssna på mina gamla vinylplattor från skoltiden och undra hur fan jag hade råd att köpa musik på den tiden. Knepigt det här.

8 kommentarer:

  1. Din analys av läget är alltså att med större illegal nedladdning skulle den smalare musiken överleva?

    Intressant teori...

    SvaraRadera
  2. Testa ivacy.com då kan du välja vilket land din ip-adress ska synas ifrån typ övre volta, (åk dit och ta mig da era jävla svin).Kan vara värt en hundring i månaden. Idag premiär kommer inte ihåg vad jag gjorde igår visade sig att jag inte gjorde nåt åkte direkt hem efter matchen hos Stoffe, med varenda riksdal kvar på fickan. Jobbigt att bli gammal.

    SvaraRadera
  3. Har ingen färdig analys, skrev ju att det är knepigt. En sak är ju glasklar och det är att fildelning sprider musik, men och andra sidan så skulle hela musikindustrin dö om alla bara laddade gratis. Musiker skulle få ha det som hobby att lira och inte som yrke. Ungefär som att det bara fanns amatörfotboll med lag som BKB och BU.

    (Jag retas Bobigubben. Visste att du skulle gå igång på det här.) :)

    SvaraRadera
  4. Folk slutar inte att köpa skivor och gå på konsterter för att de laddar ner. Precis som att man inte slutar gå på bio för att man laddar ner. Ska bli intressant att se hur det utvecklars sej nu med Ipred. Problemet med Ipred är väl att man ger industrin större befogenheter än polisen, att kunna själva civilrättsligt, åtala privatpersoner som brutit mot lagen. Då kan man ju ge bilindustrin rätt att få ut personuppgifter på folk som kör mot rött, inte betalar sina tullar, kör för fort - så kan de åtala dem och sälja fler prylar till dem. Marknadskrafterna ska inte ha rätt att åtala människor. Tycker jag.

    För övrigt, har du provat Spotify?

    SvaraRadera
  5. Ner i garaget och repa bara blir man inte stjärna över natten ner och repa lite till, så kanske man får sina hardcore fans som köper rubbet. (back in the garage with my bullshit detector)(I don’t wanna hear about what the rich are doing
    I don’t wanna go to where the rich are going
    They think they’re so clever, they think they’re so right
    But the truth is only known by guttersnipes) Jävla bra låt

    SvaraRadera
  6. Albin: Jag förstod nog det :)

    Clara: Att man kan komma åt folk som stjäl kan aldrig vara ett problem, det kan bara vara en lösning. Om du snor en falukorv på Konsum tycker jag att det är allas rätt att sätta dit dig. Nästan skyldighet.

    Folk stjäl film och musik för att de kan göra det så enkelt och bekvämt. Den som på påstår något annat ljuger. Punkt.

    Skulle det vara okej att gå in i en garderob på en restaurang och sno alla ytterkläder bara för att de hänger där öppet och tillgängliga?

    När ska folk bli vuxna...

    SvaraRadera
  7. Clara> Nu kände jag mig plötsligt svårt gammal som har missat det. Ska genast snubbla in i den världen. Tankjo...

    SvaraRadera
  8. Bobigubben?!Herregud så rart det låter! Tack, DET snor jag utan minsta samvetskval... Hehe!

    SvaraRadera