måndag

Galne Nisse


Såg ni den underbara intervjun med Nils-Eric Johansson på Canal+ igår. Jag vill börja med att skriva att jag inte är ironisk i det här inlägget, jag är faktiskt tacksam över att Solna AIK hjälpte till att muntra upp min söndag.
Klubben verkar nämligen ha fått för sig att spelarna ska ha kostym på sig innan matcherna för att i ett desperat rop på självbekräftelse understryka att dom är en storklubb. Det är väl vackert så - alla finner lyckan på sitt lilla sätt - men om man nu ska tvinga på spelarna kostymer så kan man väl ändå anstränga sig med att ta grabbarnas mått innan man går till skräddaren. Stackars Nils-Eric såg lika felplacerad ut bredvid planen som han brukar göra på.
Det verkade som att någon hade gjort intjack på Galne Gunnar och och sen lurat på solnaiterna stöldgodset. Den felskurna mörka kostymen var utsmyckad med ett gigantiskt klubbmärke på vänster bröst, till det hade man märkligt nog valt en ljusblå skjorta och sen som surt grädde på moset en bred svartgul slips.

Solna AIK ska ha beröm för att dom så på pricken lyckades skapa själva urbilden av en solnait. En solnait känns igen på att hon/han tycker sig vara lite för fin för att anama stilen som är vanlig på Södermalm men samtidigt inte vill verka lika snoffsig som djurgårdarna med slickfrilla och märkesbrillor. Solnaiterna är ofta mellanchefer på åkerier och ser ut lite som en för trött Vanheden och detta hade Solna AIK fulländat. Jag blev så fnissig och häppy häppy att jag nästan inte brydde mig om att dom sen råkade vinna själva matchen. Även apan fick ett knull och det måste väl hända då och då det med.

10 kommentarer:

  1. Å andra sidan, det är ju helt omöjligt att få nisse att se bra ut i någonting. man förlorar redan innan man börjat.

    SvaraRadera
  2. Ditt abnorma AIK-komplex blir bara värre och värre med åren. Jag tycker uppriktigt sagt synd om dig.

    SvaraRadera
  3. Helt rätt Örni!!!
    Anna

    SvaraRadera
  4. Det är så lätt att få igång er - samma fälla gång på gång på gång på gång...:)

    SvaraRadera
  5. Det räckte att du skrev Nils-Eric för att jag skulle garva. Jag har dock min mer ödmjuka väst på mig idag och uttalar mig därför inte vidare i ämnet.

    SvaraRadera
  6. Jag erkänner. Jag gick verkligen igång.

    SvaraRadera
  7. Jag läser dig som en öppen krog...

    SvaraRadera
  8. Totte, tillsammans kan ni...
    www.hifdif.se

    SvaraRadera
  9. Ja du Albin. Jag tror han är drivande bakom musikvideon.

    SvaraRadera