söndag

Ubuntu-Albin



Innan Borstens match igår så satt Albin och hade det lite långtråkigt och mitt i långtråkigheten så fick han ett infall och installerade operativsystemet Ubuntu på sin bärbra dator. Givetvis var Albin inte totalt spiknykter när han klev in i detta projekt, vilket medförde att han missade att lägga Ubuntu på en egen partition så att även gamla hederliga XP hade legat kvar som alternativ. Istället så formaterades hela faderullan om och Albin tackar sig själv för att han har alla bilder och musik sparade på en extern disk.
Hur som helst så innebär detta som alla förstår att Albin kommer att tvingas lära sig att hitta i Ubuntuskogen - just nu knallar han runt och letar efter knappen som sparkar igång högtalarna. Är det någon som vet hur man får fart på ljudet i Ubuntu, eller hur man gör för att aktivera Java och varför det inte går att komma åt det förbannade USB-minnet med alla Albins e-postadresser och alla bokmärken.

I västa fall så får väl Albin smacka in XP igen - men eftersom Albin ständigt törstar efter visdom så ska han först försöka orientera sig djupare in i Ubuntu. Albin gillar gratisgrejer.

8 kommentarer:

  1. Släng skiten och skaffa en enkel, hederlig Commodore 64 istället.

    SvaraRadera
  2. För vilka pengar då? Jag avlönas har bandylön.

    SvaraRadera
  3. Vafan skrev jag!?

    Förvisso så avlönas jag med bandylön - men den där meningen blev väl så att säga inget vidare.

    SvaraRadera
  4. Det var humor, Albin. Commodore 64 slutade tillverkas 1994... Den var som en Trabant jämfört med din nuvarande dator.

    SvaraRadera
  5. Och vad är det som dig att tro att min lön räcker till en trabantdator. Jag har knappt råd att tvätta mig längre.

    SvaraRadera
  6. "Som får dig att tro" ska det såklart stå. Helgen verkar sitta i fortfarande - jag skriver som en pårökt kamel.

    SvaraRadera
  7. Sluta och sitta i en cykelkällare och sniffa thinner. Kan innebära problem med stavningen serru.

    SvaraRadera
  8. Ger mig fan på att Albin fick med sig en bra hög av "magic mushrooms" från hans senaste Thai resa!
    Ursäkta mig men var f-n har Six Pintsalias Igge tagit vägen?

    //Örnen

    SvaraRadera