fredag

Debet & kredit

Det har blivit lite väl mycket boll här hos Albin den senaste tiden och nu ska det bli lite till innan vi lugnar oss med det.

Det finns önskemål från Solna om att jag ska bli förbannad och såga och förolämpa Bajen. Det kommer inte att hända - visst jag blir sne ibland när jag ser att någon spelare inte verkar ge allt han har - men jag är av den fulla övertygelsen att ingen blir bättre av att man skäller på dom. Jag är supporter till Hammarby för att stötta föreningen och inte för att pissa på den. Dessutom är jag inte en bortskämd snorvalp och jag har gått ut mellanstadiet.
Vidare är det så att om det är något som Hammarby har gjort under dom senaste omgångarna så är det just kämpat och så länge alla gör så gott dom kan så kommer jag att uppföra mig som en vuxen man.




Sen har jag funderat på det här med att varenda jävel nu verkar tro att Hammarby har 20 millar minus i kassan när det i själva verket är det som bolaget försöker undvika att få - det kallas framförhållning.
Att styra upp kostnaderna så att man inte hamnar i en omöjlig ekonomisk situation ser jag inte som en kris - jag ser det som sunt förnuft. Det Hammarby nu gör är att mätta munnen efter matsäcken och den matsäcken kommer inte att innehålla särskilt många kalorier i framtiden. Så kommer det att vara för alla föreningar och det är bara dom som bromsar nu som inte kommer att svälta ihjäl.
Det är väl ingen som tror att Solna AIK och det andra laget från Stockholm är fullskitna med stålar - dom har precis lika lite som Bajen om inte mindre.

---------------------------------------------

Till sist vill jag avsluta det här med att gårdagens segrare i länsderbyt inte hör hemma i Stockholm. Allt det där kommer att ge sig för jag är tämligen säker på att det kommer att sluta med att Hammarby kommer att få dela med sig av nya Söderstadion (så kommer den att kallas vilket banknamn den än får) till båda dom där skrynkliga tvillingarna.
PEAB ha hostat upp 500 miljoner får Råsunda och har gjort det för att tjäna stålar så om Solna AIK har tänkt sig att köpa hela klabbet så får dom nog räkna med att dega minst en miljard. En summa som även storklubbarna i Europa får hicka av och Solna AIK är faktiskt inte någon storklubb - även om dom tror det.

Välkomna till Nya Söderstadion (som ligger i Stockholm).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar