torsdag

Vår lilla värld

Häromdagen rotade Albin omkring i buskarna utanför Folksam-huset nere vid Skanstull (Albin var inte packad - han arbetade) och hittade där en jacka. I jackan fann Albin en full fickplunta med ett Bajen-märke och en mobiltelefon. När mobilen hade laddats och väckts upp så visade det sig att den hade en logga som så att säga förde tankarna bakåt i tiden till underrättelsetjänsten i Sovjet - detta fick Albins nyfikenhet att piggna till, så han tog sig en titt i adressboken och hittade där alla möjliga namn på folk som han är bekant med. Det var den ena Bajen-profilen efter den andra som till exempel en kille som vi kan kalla Göran Rickmer eftersom han faktiskt heter så.

Det visade sig alltså att Albin hade hittat en mobil och plunta som tillhörde någon i hans bekantskapskrets - vad är oddsen för det.
Sedan dess har Selin försökt nå ägaren, men det är ju en aning svårt att ringa hans mobil och hoppas att han svarar själv eftersom Albin har mobilen i fråga. Nu ligger jackan, pluntan och telefonen i säkert förvar, så om du vet vem det är som eftersöks i den här texten kan du be honom att kontakta Albin. Mejladress finnes i rubriktexten ovanför lagbilden häruppe på sidan.

Efter lite forskning har Albin fått veta att jackan och ägaren tydligen druttade in i dom där buskarna efter bollklubbens match mot BBFF på Kanalplan - ni vet matchen där en och annan full dvärg kutade runt naken på planen.

5 kommentarer:

  1. jimmie/sherlock9 juli 2009 18:38:00

    eller så ringer du bara någon du känner i telefonboken. eftersom dom uppenbarligen känner denne mr.X så kommer ju dennes namn att stå i deras display när samtalet kopplas och du kan i godan ro fråga denne bekant vilket namnet var...

    elementärt. tack för mig.

    SvaraRadera
  2. Så det var du som hittade den!? Jag vet vem ägaren är, men vi kan vara snälla och låta honom förbli anonym. Men liten värld, som sagt...

    SvaraRadera
  3. Jimmie> Jag har såklart redan ringt många av dom jag känner i den där mobilens adressbok. Det är bara det att han inte har hört av sig trots detta. Jag har till och med delat ut mina fina Bajen-visitkort till några av hans polare. (Ja, jag är så gubbig att jag har visitkort av papper som förr i tiden.)

    SvaraRadera
  4. Haha... den osannolika Bajen-världen får en stackars lantis att häpna om och om igen!

    SvaraRadera
  5. Instämmer med E!

    //Örnen

    SvaraRadera