onsdag

Rain Albin

Inatt hittade jag tre timmars djup sömn, vilket gjorde dagens dag klart mer överlevnadsbar än gårdagen. Dessutom så bjöd Millan och Rolfen på middag och det tackar jag verkligen för. Tack.


Det känns en aning förväntansfullt inför morgondagens spådda skyfall. Albin är så att säga en smula nöjd med att just imorgon slippa vara skitig bärarjävel utomhus och istället få träda in sin roll som tjänstemannen och kanslisten Herr Selin. Kansliet har nämligen tak.

Men imorgon lär kansliet som är rätt tomt på sommaren kännas tommare än någonsin. Albin åker flera gånger om dagen förbi platsen där Per dog och där har nu ett litet altare med ljus, bandyklubba, bilder, texter och halsdukar vuxit fram. Albin har tänkt att stanna och titta mer noggrant, men varje gång han närmar sig så känner han ett sug i magen som att han vore i fritt fall och väljer istället att åka förbi.
Tänker på Pers familj hela tiden, för om jag känner mig så här som jag gör så går det inte att föreställa sig hur fasansfullt allt måste vara för dom.

1 kommentar:

  1. Beklagar verkligen din väns bortgång! Sorgligt att höra någon gå bort vid så pass låg ålder!

    //Örnen

    SvaraRadera