måndag

13:e februari

Lördagen den 13:e februari ska vi i bandyn hjälpa Hammarby Handboll med att få in lite kosing genom att låta dom låna öltältet på Zinken. Målet är att ordna till en hejdundrande fest som först startar i tältet för att sedan fortsätta med promenad bort till Eriksdalshallen som ska fyllas till brädden med ett grönvitt sjungande publikhav. Jag kommer att skriva mer om detta längre fram, men redan nu har olika supportergrupper - allt från gamla Bajen Fans till unga Ultras Purjo - börjat förbereda sig för denna dag.



Det är väl tyvärr inte helt ovanligt att man får läsa om olika vansinnesdåd som det här - men det jag funderar på är hur den där gärningsmannen tänkte innan han gick ut på stan.
"Hmm...jag ska till Skärholmen, det är nog bäst att jag tar med mig min stora feta machete."
Sen kan man ju faktiskt undra hur pass stora byxor man måste ha för att på ett smidigt och osynligt sätt kunna bära med sig en stor djungelkniv. Ska vi gissa på att grabben gillar hip-hop.

1 kommentar:

  1. grabben var naturligtvis inte normal,han kommer fram o frågar efter eld till sin cigg,och blir artigt bjuden på tjänsten,men får inte eld på ciggen var på tändaren tänds igen mot hans cigg,---du måste ju dra,var på han säger,---säg inte till mig å dra.varpå han drar upp en halvmeter lång machetas å börjar fäkta å slå mot delvis sittand och ståend personer.

    SvaraRadera