tisdag

BK Borsten årsmöte


Ikväll har Borsten årsmöte på Zinken 19.00 - misstänker att Anders har lagt mötet på en vardag den här gången så att folk håller sig någorlunda nyktra...första kvarten.

Det är ett speciellt år för den gamla kamratföreningen eftersom vi i år firar att vi har bollat boll i klubbens färger i hela 25 år. 25 jävla år är lång tid - det är typ exakt 25 år.
Någon gång under det här året ska jag skriva ett eller några lite längre inlägg om bollklubben som egentligen är ett punkband för tondöva. Det är inte utan stolthet som jag kan säga att den där lilla klubben med tiden utvecklades till något av mitt skötebarn när den första generationen - själva urborstarna - började droppa av och intresset under en massa år sjönk innan den andra och nu framför allt den tredje generationen styrde skutan i rätt riktning igen.

Men under dom tunga åren innan det flöt in nytt yngre och piggare blod så gjorde jag tamefan allt i föreningen - när andra skaffade sig karriärer, egna företag, familj och barn så skaffade jag mig BK Borsten och det är jag både nöjd och mallig över. Nu kommer jag nämligen att leva för evigt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar