onsdag

Tut i luren

Årsmötet var glädjande nog välbesökt även om det givetvis saknades alldeles för många, men det var i alla fall klart bättre än när Anders, Ladde och Albin hade möte själva på Konstfack.
När vi ändå är inne på Ladde så kliver han av som kassör efter imponerande 25 år i tjänst och för det kommer han givetvis leva för evigt även han. Tack Ladde.

---------

Idag spelar Bajen borta mot Sirius och som ni vet så besökte Albin Studenternas redan i måndags och la en liten förbannelse, så det ska nog gå vägen.
Kvällen till ära så bjuder vi alla som jobbar ideellt på våra hemmamatcher på resa, inträde och en öl i bussen. Trots att man skulle kunna tro det när man tittar i Albins plånbok så jobbar han inte ideellt och stannar därför hemma och rapporterar på hemsidan istället. En resa till Uppsala i veckan får räcka.

Annars så håller vi på kansliet just nu som bäst på med att förbereda för en extra intensiv bandyperiod med hemmamatch både på fredag och söndag. Som jag meddelat här tidigare så bjuder vi (sponsorerna bjuder) på fritt inträde på söndag och då kommer vi även att dela ut en presentpåse till de 500 första barnen där dom där tutorna ingår och dessutom så blir det barnavdelning i tältet med både clowner och ansiktsmålning. Vi funderar på att kroppsmåla hela Bagdad och låta honom gå runt på arenan i för små Speedos, men det beror på hur pass kallt det blir på eftermiddagen.

Tutorna ligger nu färdigmonterade på Albins kontor så att han bokstavligen badar i ett tuthav. Som ni vet så är Albin en seriös figur så därför passade han på att testa en sisådär 8-10 tutor i ishallen när Buffalo Borsten mötte Saltsjöbaden i lördags och man kan väl säga som så att tutjävlarna fungerar mycket bra...extra mycket bra.

---------

Och när vi talar och tutor så är det på sin plats för en ny lektion i Albins Smör Börje-skola.
Gott folk - en sång från Herr Selin till flickan som hade skåpet bredvid honom i skolan på åttiotalet - en melodi från just detta 80-tal.

The Waterboys med "Trumpets"

4 kommentarer:

  1. Till något heelt annat.. Du missar väl inte att söka hos "fonden", står info i KA nr1 2010.

    SvaraRadera
  2. Kan jag söka igen?! Jag har ju fått ur skorstensfejeriarbetarnas understödfond en gång och så har jag bytt fackförbund till Unionen. Men jag kanske kan söka ändå...eller?

    SvaraRadera
  3. Sök!! om du har lägre inkomst än vad "normalinkomst" för en sotare är så bör du kunna få stålars, man kan söka varje år..ska jag maila uppgifterna i "annonsen"?

    SvaraRadera
  4. Gör det! Jag tjänar 12 000 mindre i månaden än vad som är genomsnittet för det jobb jag har nu - så jag lär även ligga en bit under en sotarlön.

    albin.selin@gmail.com

    SvaraRadera