fredag

Ubuntu 9.10

Efter att ha testat Windows 7 Eveluation Copy gratis på sin bärbara datamaskin i ett år så har Albin nu meddelats att från och med 1 mars så kommer systemet att börja blinka efter 2 timmar. Så där för har Selin återigen installerat operativsystemet Ubuntu som trogna läsare minns att han använde för ett drygt år sedan.

Har ni en dator som ni kan leka lite med så rekommenderar Albin er verkligen att testa Ubuntu. Dels är det gratis och det är ju alltid skönt att blåsa feta Microsoft när man får tillfälle och dels så är det faktiskt rätt kul eftersom man så att säga får bygga hela systemet själv efter eget tycke och smak. Vill man till exempel inte ha en brandvägg så skiter man i det, eller om man tycker att en partitionshanterare är överflödig så är det fritt fram att låta dom filerna ligga kvar i cyberrymden. Fiffigt, stiligt, och lätt.
Dessutom så är det trevligt att ha en dator som inte ser ut precis som alla andra - titta själva - supernajs skrivbord.


--------

Vi har i nuläget dragit in 35 145 kr på auktionen av dom rosa skjortorna och det går bra att buda fram till måndag klockan tolv. Klicka här och hjälp oss att hjälpa Haiti.
Först tänkte vi ha dagens dag som sista för auktionen, men så kom jag på att jag i så fall hade blivit tvungen att sitta på kansliet fram till midnatt för att uppdatera och se vilka som la dom sista buden innan stängning och det har jag så att säga ingen lust alls med.

--------

Idag ska Albin åka till Nyköping igen och eftersom Kung Bore har fått dubbelt frispel så kan man ge sig fan på att tåget ställs in idag med och att Herr Selin surt får sätta sig på en skräpig buss i flera timmer istället för att mysa på ett bekvämt tåg.
Ska det vara så förbannat svårt att köpa in tåg som tål kyla och snö - om jag vore uppfinnare så skulle jag uppfinna en mojäng som tar bort is och snö från rälsen plättlätt. Sen skulle jag ligga i skuggan under en palm resten av livet och mysande läsa mitt feta kontoutdrag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar