fredag

Kall journalistik


Seriös som han är så begav sig Albin på fredagen till Uppsala för att spionera lite och han passade även på att ta bilden som ni ser på bild.
Albin fick lite dödtid över mitt i spionieriet och använde den stunden till att ögna igenom lokalblaskan Uppsalatidningen och där bjöds han på sportjournalistik ur den allra högsta skolan. Såhär sammanfattar skribenten Maria Thuré Sirius säsong.

"Sirius bandy var så j-a dåliga att det inte var värt att frysa sönder muttan för att se dem spela"

Frågan är om det går att göra en glasklarare och mer pangpårödbetananalys än så. Får den tjejen kondis på Aftonbladet så lovar Albin att han kommer att börja köpa papperstidningen igen.

2 kommentarer:

  1. Ja, du Albin jag önskar att mitt uttalande var en summering av Sirius bandys säsong, men tyvärr så såg jag bara en match eller snarare en halvlek. Men frös om muttan det gjorde jag.

    SvaraRadera
  2. Tycker i alla fall att det var en målande beskrivning av hur man kan uppleva bandy. Jag har förvisso ingen mutta, men jag brukar frysa sönder det jag har. :)

    SvaraRadera