lördag

Sommarjobb för iskalla

Ni som kan minnas så långt tillbaks kanske kommer ihåg att jag 24 mars 2006 skrev om helvetesjobbet Esso-tigern. När jag nu ser reklamen för Fritidsresors Blå By så kan jag omöjligt låta bli att tänka i samma banor som när jag en gång i tiden såg den stackars Esso-tigern.

Det går inte ens att fantisera ihop ett jävligare sommarjobb än att varje dag behöva trä på sig en Bamse- Skalman- eller Lille-Skuttdräkt och sen i denna dräkt som är mer lämpad för Sibirien än Medelhavet bakfull som ett svin leka med bortskämda snorungar i rena rama ökenhettan timme ut och timme in. Ett sådant jobb borde dömas ut som straff för till exempel lönnmord eller kannibalism på samma sätt som vissa brottslingar förr i tiden fick välja på fängelse eller att bli sotare.

Fritidsresors slogan är ju "Dagarna du minns" - jag antar att stackarna som jobbar i dom där polarexpeditionsdräkterna helst vill glömma det hela.


När vi ändå är inne på öar i Medelhavet så är väl det här förslaget till Grekland på vilket sätt dom ska kunna styra upp sin ekonomi inte så pjåkigt. Har man för lite pengar och samtidigt för mycket av något - till exempel en jävla massa öar - så kan det väl inte tyckas helt och hållet orimligt att man säljer ut något av det man har i överflöd.
Jag skulle gärna se att vi säljer Gotland till araberna - jag ger väl fullständigt fan i den där skräpön. Nä, sälj skiten och använd pengarna till att ploga bort snön från gatorna så att vanligt hederligt folk kan gå ut.

------

Glöm inte Villa-Lidköping - Hammarby som visas i SVT 15.45 idag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar