fredag

Ubuntu 10.04



Så kom den då till slut, den senaste versionen av operativsystemet Ubuntu. Albin uppgraderade igår kväll innan han ramlade i säng och har ännu inte hunnit sett eller upptäckt någon skillnad, men skillnaden ligger väl under motorhuven och inte på det kosmetiska.


Som jag har skrivit tidigare så rekommenderar jag verkligen alla som har en dator hemma som dom inte använder så ofta - en vänsterdator så att säga - att installera Ubuntu.
Om ni funderar på att köpa Windows 7 så tycker jag att ni ska läsa den här artikeln innan ni slänger iväg ett par tusen för någonting som ni kan få gratis. Någonting som dessutom både ser trevligare ut och är trevligare att använda. Artikeln handlar om Ubuntu 9.10 mot Windows så rimligtvis skulle en jämförelse med dagens 10.04 mot 7:an gen Ubuntu ännu fler pluspoäng.

2 kommentarer:

  1. Hur mycket porr har du i datorn, med tanke på att du bara 4,9 gb ledigt?

    SvaraRadera
  2. Skärmbilden är faktiskt inte från min dator. Men jag tänkte faktiskt precis som du. :)

    SvaraRadera