torsdag

Bagdads kameler



Hammarbys bandykansli måste vara världens märkligaste arbetsplats. Nu på morgonen när jag kom upp ifrån tvättstugan (jag har på något mystiskt sätt även blivit materialförvaltare för A-laget) så möttes jag av Bagdad som stod med en handduk i handen och svettades.
- Du vet när jag cyklar hit så cyklar jag över en äng.
- Åfan.
- Du vet man cyklar sådär utan att tänka.
- Åfan.
- Som på räls liksom.
- Som tåget.
- Och du vet idag när jag kom där så tittade jag upp och så stod det tre kameler och glodde på mig.
- Bara tre...

Det är kanske inte någon högoddsare att Mr Bagdad behöver sin semester som nalkas.

3 kommentarer:

  1. Det är många cirkusar i stan just nu b.l.a. i Årsta ikväll, kan förklara saken

    SvaraRadera
  2. Den största cirkusen är nog där bill och bull jobbar.

    SvaraRadera
  3. Det finns fler som sett kameler på morronkvisten misstänkt berusad.

    http://www.youtube.com/watch?v=eCHaoNItKVY

    Kan säkert Albin lägga in.

    SvaraRadera