måndag

Fääääärdig!












Sökte bild och skrev "Full papperskorg".
Bild 1 begriper jag, men bild 2 är för mig en gåta


Igår var det dags för den årliga gatuloppisen runt Hornstull och man släpade ut bord och krängde kakor och gammalt skräp som till exempel knöliga lock eller pingpongrackets. Vem vet när man helt plötsligt kan behöva ett begagnat lock.

Eftersom loppmarknader lockar mig ungefär lika mycket som akut gonorré så betraktade jag förstrött det enkla folkets lekar från tryggt avstånd i min lägenhet. Jag vill påpeka att jag på inget vis har något emot att man arrangerar sådana där jippon - allt som gör invånarna lite gladare är bra, men när jag gick till jobbet nu på morgonen så kunde jag inte låta bli att undra vad det är för fel på en del människor. Varenda papperskorg var överfull och det låg gamla pizzakartonger och all möjlig skräp i drivor på trottoaren. Det är väl en sak om packet inte kan torka sig själva i röven utan istället ropar "Färdig" till morsan, men man borde väl begripa att man måste städa upp efter sig på allmän plats.

Skönt att veta och känna att man verkligen har blivit en grinig gubbe.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar