fredag

Felparkerade i Superettan


Efter gårdagens generalfiasko så får man kallt räkna med att Hammarby i bästa fall kommer att hålla till en våning under Allsvenskan under en väldigt lååååååååååång tid framöver. I värsta - och inte helt orealistiska - fall så kan Hammarby Fotboll se fram mot en lika glamorös framtid likt tidigare allsvenska storheter som Westermalms IF och Reymersholms IK.

Hammarbys insatser i de två senaste hemmamatcherna är helt enkelt inte acceptabla - promenadsegrar är fina saker - men promenadförluster är fan inte okej.
Jag brukar i vanliga fall inte vara lika snabb att döma spelare som dom flesta runt om mig på Söderstadion, men jag måste göra ett undantag i fallet Tobias Holmqvist. HERREGUD VILKEN SOPA! Att se Holmqvist försöka spela boll är som att se en stelopererad Åsa Nisse försöka åka rullbräda. Man vill bara spy.

Och nu måste väl ändå Andreas Dahl få sätta sig på bänken en stund och fundera på vad det är han egentligen håller på med - eller rättare sagt, inte håller på med. Varför springer inte människan?! Någon kanske tycker att killen ska få vara med eftersom han slår bra hörnor, men det är fel. Han slår värdelösa hörnor - antingen i en lös båge som är högre än lång eller så fläppar han iväg bollen i knähöjd. Jag har tidigare skrivit att jag har som krav att alla som spelar i Hammarbys A-lag skall vara skickligare än mig på alla fotbollens element - Dahl uppfyller inte dom kraven. Nu på morgonen innan jobbet så var jag ute på Zinken och drog iväg några hörnor och frisparkar - alla var bättre än det som visades upp på Söderstadion igår och då ska ni tänka på att jag anser mig själv vara svårt värdelös nuförtiden.

Men vafan, vi kommer att ha kul ändå vilken nivå Bajen än spelar på, ikväll är det till exempel derby på Zinken mellan Borsten och Camelen och det går att dricka öl även när man ser på Supersexan.

Hade egentligen tänkt att skriva om Camelen och legenden Skägget, men nu är morgonkaffet slut och jag måste börja knega så det kanske får bli imorgon.
Matchen börjar 20.00 ikväll. Vi ses.

4 kommentarer:

  1. Bedrövlig publiksiffra på Söderstadion igår. Var alla sjukskrivna rörpulare på landstället eller??

    SvaraRadera
  2. Antagligen. Pinsamt med nästan lika lite publik som laget från Östermalm har i Allsvenskan.

    Märkligt med lägre publiksiffra än antalet sålda säsongskort. Ett sånt kostar ju i alla fall 3-4000 kr och då borde man väl gå dit också.

    Vi fick ändå in lika mycket pengar som Solna AIK får med sisådär 15 000 på läktaren. Alltid nått.

    SvaraRadera
  3. Trodde fotbollen gjorde som Bajen Bandy. Att alltid räkna in de som har årskort i publiksiffran, oavsett om de kommer eller inte.

    SvaraRadera
  4. Hur vi räknar publiksiffran här på bandyn är en hemlighet och stor vetenskap.

    Om fotbollen hade räknat in säsongskorten igår så missade dom några tusen.

    SvaraRadera