måndag

Fysisk smärta känns inte


Klockan halv elva igår kväll ringde Pia till en orolig Albin och berättade att operationen hade gått bra. Den där stora nålen hade gjort ont som själva satan, men då löd hon Selins råd att tänka på vad karateklanten Bruce Lee brukade säga, nämligen att fysisk smärta inte känns. Bruce var väl kanske inte den smartaste killen som funnits - han dog till exempel efter att ha stoppat i sig ett piller som han fått av en vän - men dom där orden är faktiskt bra att tänka lite på ibland, hos tandläkaren eller när man ser på någon Eddie Murphy-film. Bruce själv skulle kanske ha varit lite mer noggrann i sitt val av vänner.
Pia sa att själva smärtan inte var värst, utan att det jobbigaste var att ligga helt och hållet stilla i sådär många timmar. Men hon är en tuff liten jävel den där gajen.

-------

I morgonens DN hittade jag följande två artiklar som jag fastnade för.

Män pratar mest fotboll när dom ses på puben. Nä, dra åt helvete - vilken braknyhet! Vad ska dom skriva om imorgon - att kvinnor snackar skit bakom ryggen på varandra.

Sen den här som handlar om att Bangkok nu återgår till det normala. Jag har tillbringat sammanlagt 2-3 månader av mitt liv i Bangkok och jag kan säga så pass mycket som att det finns inte många saker som vi vitingar tycker är normala i den där staden...i eeh, normala fall.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar