torsdag

Tågvett


Igår åkte Albin tåg till Uppsala för att hälsa på den allt piggare Pia och ni som har för ovana att läsa här vet att Selin i vanliga fall tycker att det är en angenäm affär att åka tåg - även om träbritsarna i Vietnam krävde ett visst intag av öl för att färden skulle få sin tjusning.

Gårdagens tågresa blev ett undantag. Precis vid avgång ockuperades sätet bredvid Albin av en ful brud som hade den dåliga smaken att fälla ner bordet och sleva upp ett stort jävla 12-pack med sushi och sen satt hon där och spred fisklukt från och till alla möjliga håll.
När sen den idioten äntligen klev av vid Arlanda så dök det upp en gubbfet direktörstyp och redan där var det ridå eftersom Albin har sjukt svårt för den sortens människor - såna som av någon anledning tror att dom är mer värda än övriga medborgare trots att dom inte klarar av att göra 2 armhävningar och dessutom har stora problem med att använda hjärnan på ett vettigt sätt.
Nåväl, när den där fetklene fan väl hade krånglat sig ner på sin plats så brottade han upp en laptop, knuffades och hade sig och när det företaget var klart så tacklade han bort Albins arm från armstödet - ett så kallat dåligt val.

- Ursäkta, jag vill inte spela marig men jag sitter här i godan ro och läser bläddret och jag ska ha kvar min armbåge på stödet.
- Men jag får inte plats.
- Fel, du får inte använda armstödet eftersom jag gör det.
- Men...
- Det tillhör vanligt folkvett att man inte knuffar bort sina medpassagerare för att själv få plats.
- Men...
- Har du inte begripit det vid din ålder så är det fanimej på tiden att du får lära dig att veta hut.
- Men jag får...
- Jag ska göra det jävligt enkelt för dig - tänk inte själv, gör bara som jag säger. Sitt på din plats, håll armarna längs sidorna, nudda för fan inte mig och håll käften resten av resan till Uppsala annars kommer du få ofantligt mycket större problem än vart du ska placera armbågarna.

Tibben fällde ihop datorn och sa inte ett pip fram till stationen - pappskalle...

1 kommentar: