fredag

Äntligen!

Fyra års väntan är över och den heliga tiden kan ta sin början.

Framför allt ser jag fram mot de små detaljerna som till exempel den där konstiga skuggan mitt på planen under VM i Mexiko -86, shejker eller vikingar från Norrköping som förvirrar sig in på planen mitt under brinnande spel och under premiärmatchen idag så kommer jag att hårdstudera grafiken och antagligen döma ut den totalt bara för att om några år tindra med ögat och längta tillbaka till just 2010 års layout. (På tal om layout så är det nog till Isjaktsmannens förtret snart dags för ett nytt utseende här hos Albin.)

När vi är inne på detaljer så är det konstigt att jag har starkare minnen från VM som spelades när jag var glutt - konfettin i Argentina, frisparkarna i Spanien, Raffes skitnödiga målfirande i Västtyskland och så vidare - än vad jag har från -98, -02 och -06. Kan vara alkoholrelaterat.

Självklart kommer man sakna Sverige den här sommaren, men om man ska hitta något positivt så är det att man istället fullt ut kan koncentrera sig på helheten och verkligen grotta ner sig i statistik. Sen är det ju så att man sansar sig lite ju äldre man blir och jag är långt ifrån lika besviken i år som jag var 1986 då "10", Sopgubben och jag skulle jobba på en bananbåt för att ta oss till kaktusarnas land - jävla Portugal och jävla Andreas Ravelli.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar