torsdag

Smakar det så...


Läste det här om gift i tatueringsfärger och eftersom jag lider av svår hypokondri och samtidigt knallar omkring med sisådär 8-10 (en del är två som sitter ihop och kanske ska räknas som en) fula tatueringar lite överallt på kroppen så sitter jag nu och funderar på om jag inte borde ringa långvården illa kvickt.
Att jag dessutom har ritat in alla tatueringarna - utom en - borta i Thailand gör liksom inte att jag känner mig säkrare på att färgen under min hud är helt och hållet hälsosam. Sätter man sig i en djungelhydda och låter en nedrökt rastasnubbe hacka en bambusticka i armen på en i tre dagar så kan man knappast räkna med att han har varit överdrivet noga med att kolla gifthalten i färgen som han knackar in i det blödande såret.

Det vore ironiskt om det inte blir giftet alkohol som till slut får mig att trilla av pinn, utan istället kemikalier i färgen från en vass bambusticka.
Länk

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar