fredag

Bollen är grön

Nu såhär efter morgongymnastiken så sitter jag och gottar mig med min kaffekopp och stirrar på skärmen i ett misslyckat försök att komma på något annat än fotboll att skriva om, men det enda min löst pumpade hjärna kan komma på är...ännu mer fotboll.

Så istället lägger jag in en fredagslåt - för ovanlighetens skull på en fredag - med singsongaren Christer Wulff som bakom en stillbild framför sången "Jolene".
Hur kommer det sig att jag valde just den låten tänker ni och det tänker jag med - ibland bara händer det och det är ju faktiskt en rätt bra låt.



Nu ska jag lusläsa Hammarbys grundläggande värderingar och eftersom det finns fler än jag som borde göra det så kan ni klicka här för att göra just det.

------

He he...3 insparkar innan minut 10 mellan germanerna och cigarettsmugglarna och Albins 4 kr förvandlades till 9. Jum jum jum...

------

Fotbollens mest korkade regel måste vara den som säger att man inte kan göra självmål direkt på hörna. Är man alltså så dum i huvudet att man fläskar iväg bollen 120-130 meter rakt in i eget mål så får man slå om hörnsparken.
Jag kan ju tycka att man helt enkelt borde få skylla sig själv och kanske bara vara nöjd över att man har ett extremt bra tillslag, fast med något vissen riktning.

------

Okej att man inte bör ha för stor respekt för motståndarna, men att som Algeriet ställa upp med Matmor i kedjan är väl ändå lite väl avslappnat. Det kokta fläsket är liksom stekt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar