måndag

Sjutton vilken rökare!


Här sitter man dag ut och dag in och ser tre matcher på raken från VM och så får man se ett mål i absolut världsklass när man gör en avstickare för att se på fotboll på plastgräs från Sveriges andradivision. Har ni ännu inte sett Linus magiska stänkare så kan ni klicka här och sedan se ett mål ni aldrig kommer att glömma. Filibabba.

Nu har jag inte tid att skriva mer denna morgon - jag måste titta på målet om och om och om och om och om och om igen.

------

Okej att man är fotbollsnörd, men inte ens jag orkar plåga mig igenom Haka - KuPS från finska ligan som visas klockan sex på Canal+. Är det någon i hela världen som på allvar kommer att titta på den sändningen.

- Aaah, uppehåll i VM-fotbollen, men som tur är kan jag klämma in en match från finska Tipsligan. Smaskens.

------

Man slutar aldrig att häpna över hur makalöst dumma i huvudet en del människor är. När jag gick över fotbollsplanen på Zinken nyss så kom det fram en lirare och frågade om allt grus (det är gummipluppar) som ligger på planen kommer från bandyisen.
Min första tanke var att av ren barmhärtighet slå ihjäl fanskapet, men jag sansade mig och gick därifrån istället. Gruset från isen - herregud vilken idiot...

3 kommentarer:

  1. Nu förstår jag ingenting. Det ÄR ju gruset från isen. Eller...?

    SvaraRadera
  2. För övrigt kan jag berätta att Haka slog KuPs i en småtrevlig tillställning med 2-1. Haka ställde redan från start frågor till KuPs backlinje och det gav resultat genom Antti Hynynens 1-0. Lite oväntat kvitterade KuPs genom Pietari Holopainen, som lyckades tränga igenom Hakas man-man-försvar innan Haka svarade med ett snyggt segermål av Mikko Innanen.

    KuPs jobbade sedan hårt för en kvittering och deras tränare körde mikrocoacing för att få rörelse i bägge offensiva ytterzoner i framför allt den sista tredjedelen.

    Vänta lite nu... Jag har förvandlats till... Tony Gustavsson! Shit!

    SvaraRadera