tisdag

Passa er för Venus


Ni som har för vana att läsa Albin-bloggen och dessutom har ett gott minne - inte allt för många antar jag - kommer ihåg att jag efter förra besöket i väntrummet på Akademiska Sjukhuset i Uppsala skrev om att jag hade läst att alkohol tar död på HIV-viruset.

Det är inte klokt vad klok man kan bli av att bläddra i gamla blaskor, men om den där kunskapen gav hopp (Hopf) inför framtiden så släcktes det efter dagens genombläddring av ett gammalt nummer utav Illustrerad Vetenskap. Det är nämligen och tydligen på det viset att det är en chans eller snarare en risk på 2500 att planeten Venus (ni vet kvinnornas planet - den som går i motsatt riktning mot alla övriga planeter i solsystemet) dammar rakt in i jorden. Då är det tack och godnatt med gamle Tellus och för den delen Venus med och då spelar det ingen roll hur mycket brännvin vi häller över det förbannade HIV-viruset för då är vi ändå fulknullade hela bunten.

Jag har ju som bekant svår otur i spel, så ni kan hoppa upp och klappa er i arslena på att om risken är en på 2500 att planeten som jag är ombord på fläskar rakt in i en annan trots att dom har hela vida universum att spela på så kommer det garanterat att ske.
Lika bra att man öppnar en flaska och försöker ta kol på lite HIV medan man fortfarande kan.

------

På tal om kol så har en människa som väger 70 kilo ca 16 kilo kol i sin kropp och det räcker för att tillverka i runda slängar 8000 blyertspennor. Kan kanske vara bra att veta...

2 kommentarer:

  1. A men ... näää . inte roterar väl Venus åt ett annat håll ...? I o f s, det där med kvinnoplanet får en ju att undra (det finns ju en viss logik i så fall) men jag tror faktiskt att omloppsriktningen är samma som Tellus.

    /Jocke

    SvaraRadera
  2. Jag fick i alla fall lära mig i plugget att den snurrar åt motsatt håll mot övriga planeter och då är det den sanningen dom gäller här hos Albin.

    SvaraRadera