söndag

Jabulanin

Shit - bollfan är ju rund!

Jag fattar inte riktigt kritiken som har framförts mot den nya VM-bollen Jabulanin. Att bollen är rund känns som ett rätt visset argument och att det går att skjuta hårt med den kan väl inte heller det klassas som något man lider av. Att målvakterna klagar bryr jag mig liksom inte så mycket om, ifall att den gruppen spelare fick bestämma så skulle väl matcherna spelas med bowlingklot så att ingen jävel kunde toffla in bollen i mål. Dessutom så är alla målvakter helt och hållet galna i pallet så det finns ingen mening i att bry sig om vad dom tycker.
- Sitt inte på bollen, den blir äggig...eller vänta, gör det.

Jag får väl helt enkelt köpa upp mig på en sådan där svindyr syntetsfär och testa själv. Men fan vad sne jag kommer att bli om den är rund...

1 kommentar: