tisdag

Torsk på borsten



Läs det här om Fiskeriverket - okej att direktörer har för vana att leva gott på andras bekostnad, men är det inte en smula hårigt att festa upp 56 miljoner av våra skattepengar. Det där med att dricka med måtta verkar inte vara det där verkets högst prioriterade mål.

Istället för att skämmas lite och bara hålla med om att det kanske har spårat ur lite med kalasandet så säger snillet Axel Wenblad som tydligen är hövding i något som dom själva kallar Insynsrådet att det ingår i jobbet att äta gott, sitta och supa och snacka skit. Jag inbillade mig att jag har världens bästa jobb, men efter att ha läst det där så funderar jag fanimej på att skicka in en ansökan om kneg hos Fiskeriverket.

Det är väl en sak att snobbarna går ut och festar upp våra pengar - även om jag tycker att det borde räcka med en limpa, lite smör och kaffe när man har möte - men att dra i sig sponken för tusen kronor och sen påstå att dom genomför vettiga samtal som leder till någonting är inget annat än rena rama skitsnacket. Notorna man fick se i inslaget på TV låg någonstans på runt 1200 kr/person.
Testa gärna själva så får ni se - beställ in en dyr fet kötträtt, två rödvinare, 6 stora bärs och sisådär 4-5 stadiga snapsar och så försöker ni sen genomföra ett sunt möte. Ett tips är att någon som är nykter för anteckningar, annars lär ni inte minnas ett skit av det där mötet.

Jag måste erkänna att jag var bra sugen på att köra ett gäng hegerforsare i form av att dom borde stå sitt kast, att dom var förankrade i baren, fastnat i alkoholens nät, någon borde gå till botten med det där och liknande slamkrypare. Men jag kunde (nästan) hålla mig.

1 kommentar: