måndag

Sätt på värmen!

Ni vet hur det är när en låt - ofta en helt värdelös - fastnar i huvudet och bara rullar på om och om igen. Idag gick jag hela vägen till jobbet i polarkylan och nynnade på Radiosportens gamla fina signaturmelodi - okej att jag jobbar med idrott, men det får nog ändå räknas som något av överkurs.



~~~~~~

Nu är det jävlarimej så kallt att till och med isjaktsdårarna fryser sina rakade pungar blåa.
Nu kommer snart en kommentar från Isjaktsmannen där han i vanlig ordning hyllar snö, is och kyla även fast han säkert gärna skulle lägga till lite snålblåst också om han bara kunde. Men bry er inte om honom, han frös sönder förståndet borta i Ryssland för decennier sedan...för att inte tala om pungen.

~~~~~~

Såg på morgonteve när jag tränade att det här är den kallaste novembermorgonen i hela mitt liv. Det har inte varit såhär kallt i november i Stockholm sedan 1965 och då var jag minus två år gammal.
Isjaktsmannen får säga vad han vill - det är kallt idag.

1 kommentar:

  1. Du har likt Saida förutspått en kommentar från mannen som har en fablesse för att segla vintertid på fruset vatten. Helt riktigt hoppas jag nu på kallare väder så att även lite större vattendrag lägger sig eftersom det tyvärr snöade när isen lade sig på de mindre vilket genererar skitis eller för mycket snö på isen. För att riktigt njuta av kylan åker jag nästa vecka upp till Boden och hoppas på en ännu kallare vecka under en gran i en snödriva på ett kargt övningsfält. Karaktärsdanande, helt klart.

    SvaraRadera