tisdag

Åker du ut?!


Om man vill variera sig när man irriterar sig på de politiker som bestämmer över trafiken i Stockholm så kan man tillfälligtvis söka sig bort från dubbdäcksförbudet och istället ta sig en titt på trängselskatten. För att ni verkligen ska förstå hur dumt det är så skriver jag namnet igen, det kallas alltså för trängselskatt och inte för vägtullar vilket vore det mer korrekta.
Syftet är alltså officiellt att minska trängseln på bilar innanför tullarna - även fast alla fattar att det är stålarna dom vill åt - kan då någon förklara för mig som bor i staden hur det kommer sig att jag får betala trängselskatt när jag åker ut ur staden?! På vilket sätt bidrar jag till ökad trängsel innanför tullarna om jag lämnar området. Det ska självklart bara kosta pengar att åka in i Stockholm...om det nu ska kosta överhuvudtaget.

~~~~~~

Ikväll kommer Villa på besök till Zinken och vi får väl se hur många mål vår gamle guldmakare Davvan får för sig att göra på oss den här gången. Helst inte fler än de fyra han klappade in sist.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar