onsdag

Skakiga vänstersvängar och tokfrans i mössa


Det flonkade till i ryggen när jag duschade innan jobbet idag, så därför är jag just nu på morgonen extra glad över min fiffiga vibrerande massagesits som jag har på min kontorsstol. Ppppprobblemet ärrr barra att det skaaakar så inihellllvete att det nästan inte ggggår att skkkriva. Jagg är nästttan lite skrrrraj för att hela stttolen ska skkkkkkkkkaka sönder.

~~~~~~

Vår lagkapten var nere och skrinnade lite på förmiddagen igår för att se hur det kändes med lårkakan och som tur var så kunde han spela. Han erbjöd nämligen Albin sin plats i annat fall och med tanke på att Selin inte har åkt skridskor sedan 1979 och då bara kunde svänga till vänster (rätt håll i alla fall), så kändes det förslaget en smula riskabelt.

~~~~~~

Det var trevligt att träffa Davvan igen och det kändes tryggt att han var sig lik - han hade en stor fet blåtira precis som vanligt.
Att han dessutom var artig nog att låta bli att göra mål på oss den här gången gjorde ju liksom inget.

~~~~~~

Allas vår superdåre Tony hade tydligen som utlovat, mössa på sig för första gången någonsin på en bandymatch igår. Jag träffade honom tyvärr inte personligen, men det ryktades om att han inte bara bar huvudbonad, utan dessutom hade bytt ut den annars obligatoriska läderpajen mot något som beskrevs som en lång stickad kofta. Håll med om att man får bilden av en mentalstörd Åsa-Nisse i skallen.
Hoppas att jag får syn på honom imorgon när vi möter Bollnäs här på Zinken.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar