torsdag

Har du ingen mama eller papa...


Ikväll spelar vi match nummer 3 i en serie på 4 under 8 dagar. Läs gärna en gång till och fundera på hur ett sådant listigt spelprogram sliter på publik, spelare och organisation. Själv lyckades jag sova hela tre timmar inatt, vilket gör att jag säkert har fått ihop magnifika sex timmars sömn den här veckan. Om man nu ändå får för sig att snickra ihop ett spelschema som är lika kompakt som diamant, så varför inte löpa linan ut och spela hela jävla serien på en månad. På det sättet hinner man ju med 3-4 VM-turneringar per säsong - turneringar som kan spelas riktigt skitlångt borta i Ryssland någonstans.


Efter kvällens match ska jag vila upp mig och bara jobba några timmar per dag över nyårshelgen, det ska bli skönt att komma ifrån kansliet lite eftersom Bagdad har börjat tjata om att jag ska kalla honom för pappa och Tånken för mamma. Han är alltså - om möjligt - ännu underligare än vanligt, men så är han ju i 75-årsåldern också.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar