lördag

Pangbra nyårslöte


Antar att det är på sin plats med ett nyårslöfte även om Herr Gran för alltid innehar titeln "Världens Bästa Nyårslöftare" efter sina "Jag ska ha så kul som möjligt" och "Jag ska inte dricka på vardagarna om det inte händer något speciellt". Men bara därför kan man inte helt skrota traditionen att löfta på nyår - det vore ju som att alla slutade nuppa bara för att jag är bäst på det.
Efter lite grubblande kom jag fram till ett löfte som jag bör kunna hålla, nämligen att jag under 2011 inte ska spränga mig själv i småbitar på Drottninggatan. Det skulle i alla fall förvåna mig oerhört mycket om jag skulle få för mig att göra en sån sak - hur förvånad man nu kan vara när man är så pass stendöd som man rimligtvis borde kunna bli.

Som jag tidigare skrev så får ju inte pappskallarna som spränger sig till martyrer några 72 oskulder som dom har fått för sig efter en felaktig översättning, utan i så fall 72 vita pärlor eller möjligtvis samma antal med vindruvor. Men om dom nu hamnar i ett paradis och där belönas med 72 mödisar, så kan man ju undra vad fan det är att sträva efter - tänk er att behöva krångla sig igenom 72 oskulder, det måste ju vara som att behöva lära Carl Bildt cykla 72 gånger om. Herregud...efter det så lär man ju vilja spränga sig i bitar en gång till, så att man dör på riktigt.

Igår vid tolvslaget tog Albin fotona över Riddarfjärden som ni kan se här nedan. Det snöade så inihelvete att man nästan inte kunde se över till Kungsholmen - men det blev ett nytt år till slut ändå.



~~~~~~

Nu har vi tagit en nyårsdagspromenad - passande nog på självaste nyårsdagen - men vi såg inte en enda pelikan eller albatross.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar