söndag

Akut resfeber

Igår kväll kom jag på att 2010 var det första året på sisådär 35 år som jag inte satte någon av mina fötter utanför Sverige en enda gång - det blev inte ens en tripp till Åland eller Östermalm. För att stilla min plötsligt uppkomna resfeber så tubade jag runt lite på nätet och hittade bland annat de 2 filmer ni kan se här nedanför. Har ni en sjabans bildskärm så föreslår jag att ni väljer att se filmerna i HD och sen klickar upp dom i helskärm.

När man ser den första filmen från White Sand Beach så förstår man verkligen varför Herr Gran och jag fastnade där i drygt 3 veckor när vi upptäckte stranden för första gången. Vad man däremot inte fattar är varför någon istället för att åka dit väljer chartergettot Phuket där man får trängas som en ordentligt packad sill på stranden och dessutom tvingas betala 4-5 gånger mer för precis allt. Rubbat.
Dessutom så tar man sig ledigt och lätt till Chang från Bangkok på några timmar och då räknar jag med färjefärd och hela faderullan.

Det var förresten på White Sand som jag stod och pissade i ett mörkt buskage en natt då thailändska maffian fick för sig att spränga en strandbar hyfsat nära där jag stod och skvätte. Hela jävla ön skakade till och jag kan lova att trots att det var efter midnatt och jag hade så att säga några rackabajsare innanför västen så har jag aldrig någonsin nyktrat till så blixtfort.
BABOOOM!!!



2 kommentarer:

  1. Nånstans där i sanden ligger det två (minst) förlovningsringar. Efter ett förvirrat försök att hitta den ena ringen i vattnet så försvann även den andra.

    SvaraRadera
  2. Lova att du aldrig säger upp dig från ditt vanliga jobb och får för dig att du ska försörja dig som skattletare.

    SvaraRadera