söndag

Söndagsmix


Jag vet att jag är en stressad jävel (testa mitt jobb i några dagar så fattar ni), men jag gillar verkligen den här bilden. Varför anses det som småfint att gå runt och släpa benen efter sig.
Ofta när jag kommer knatande på trottoaren så får jag lust att bara knuffa undan feta gubbar, fula tjejer med barnvagn, korkade kostymnissar, puckade småbrudar och bara vråla "UR SPÅR ERA LATA JÄVLAR!!!".
Men det kan man ju inte göra...eller...

~~~~~~

Grilla inne - smart. Varför inte ta en flygtur med helikoptern i vardagsrummet eller vrida på gasen på spisen när brallorna ändå är nere. Pappskallar.

~~~~~~

Det här är anledningen till att jag inte skänker stålar till tiggare med handikappade barn i Bangkok. Riktigt förjävligt.

~~~~~~

Stockholm växer såinihelvete, men ändå vill stenåldersmänniskorna "bevara" kvarteret Plankan som är Södermalms överlägset fulaste område. Alltmedan alla normalbegåvade begriper att de som bor där bara är rädda för att få sin utsikt förstörd om dom bygger hus på gården. Man måste ju undra vart dom hittar värdet i den utsikten.

~~~~~~

Skönt att bli kallad för "kåkfararkex" av lagkaptenen. Ska fråga X:et vem som är kexet i bandylaget.

~~~~~~

Lite skön söndagsmusikmix - perfekt i bakgrunden till en god bok, lite falukorv och en halvpanna Explorer.


2 kommentarer:

  1. Inte pappskallar...Somalier.

    SvaraRadera
  2. Jag tycker att man kunde få en kvot på säg tio pers som man får knuffa undan (per dag). Så det blir lite balans i det hela, det är faktiskt ganska jobbigt att gå omkring och reta sej på folk. Får man då en knuff-kvot så kan man känna lite tillfredsställelse iallafall. Jag ska se om jag kan göra nåt åt saken, jag är ju trots allt statligt anställd! :0)

    SvaraRadera