måndag

Trottoarerna fanns kvar!


Igår hade Pia och Albin tänkt sig en söndagspromenad, men det var så fasansfullt mycket is på trottoarerna att folk bokstavligen gled omkring åt alla möjliga håll och försökte hålla sig på benen, så promenaden anpassades till en tur till ICA istället. Det är alltid bra att ha potatis hemma.
Men nu på morgonen så hade större delen av isen smällt bort och Albins fötter nuddade stadens mark för första gången på flera månader och han njööööööt av varenda steg. Is och snö är pinorum.

~~~~~~

Igår skrev jag att jag ibland får lust att buffla undan folk som går i vägen och segar och sen kom jag på att det faktiskt händer då och då - inte så ofta, men det sker. Ibland när jag är och handlar och det står någon drönare och fluktar med tom blick rakt in bland leverpastejerna så händer det att jag lite lätt föser fanskapet åt sidan. Jag har bättre saker för mig än att stå och vänta på någon som går på tomgång.

~~~~~~

Avdelningen "Hur tänkte ni där?".

Allvarligt, hur pantad får man bli? Hurihelahelvete kan man i dessa dagar få för sig att åka ner till Tunisien med en jävla massa gevär i bagaget?! Det konstiga är inte att genierna fick spö - det konstiga är att det överhuvudtaget delas ut pass till såna idioter.

~~~~~~

När man går till jobbet svintidigt så ser man en del fesslia fordon. Nu vid sexrycket så åkte det förbi en snubbe på Ringvägen i en truck och man undrar lite lätt hur det lät på hans kneg i fredags.

- Ture, du kan ta firmabilen hem över helgen om du vill.
- Sjabans! Då kan jag åka med kärringen till IKEA.

~~~~~~

Det kluckade under golvet i Z-tältet - hoppas att inte hela skiten flyter bort.

~~~~~~

Nu ska Albin ner till boden och träna sina korta stjälkar
- det gäller att jobba upp en aptit, man vet aldrig vad man får för sig att laga till middag..

1 kommentar:

  1. Bacon , korv....men va faan är det i mitten?

    //Örnen

    SvaraRadera