fredag

Datamaskinernas svarta får


Igår när Albin skulle gå till sängs så kände han att det var något som inte riktigt stämde i sovrummet och när han tände lampan så upptäckte han att familjens svarta får redan hade ockuperat hans plats i bingen.

~~~~~~

Egentligen så hade jag tänkt ut lite grejer som jag skulle skriva om nu på morgonen men eftersom Hammarby Bandy AB har UNIVERSUMS SÄMSTA DATORER så hinner jag inte det idag. Jag har ett tajt schema när jag kommer till kansliet på morgnarna, min arbetstid börjar 07.30 och jag kommer vanligtvis 06.00 för att hinna blogga och träna innan jag börjar och då är varje minut värdefull. Men våra jävla bajsdatorer tar två veckor på sig för att starta och idag så låste sig hela skiten precis när jag skulle börja skriva så att det inte gick att göra någonting överhuvudtaget. Det gick inte ens att stänga av maskinen med av/på-knappen så jag blev tvungen att ringa Fortum och be dem att stänga av elen till den här delen av Södermalm för att jag skulle kunna starta om den här förbannade skrothögen.

~~~~~~

Nu går jag ner och tränar ilskan av mig och under tiden får ni lite fredagsmusik i form av 16 Horsepower med sången "Black Soul Choir".



~~~~~~

Det verkar vara bra tändvätska att vara datorarg när man ska styrketräna. Under handbolls-EM så publicerade Aftonbläddret resultaten över landslagets fystester och den som mäktade med flest dips var Oscar Carlén som dippade 25 gånger. Nu på morgonen så gjorde gubben Selin 28 dips och bara för att bevisa sin överlägsenhet så gjorde han det dessutom 2 gånger på raken.
100 kg i bänkpress med fotsulorna uppe på bänken är inte heller så illa pinkat av en 44-årig 72-kilosbjässe som är barnsligt förtjust i krogliv och öl.
Han är stark som få den där lille envise gubben...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar