fredag

Skitdumt

Jag har väntat några dagar med att skriva om det här eftersom jag trodde att jag drömde och hoppades att jag skulle vakna och kallsvettigt glädjas åt att det var en skev dröm. Tyvärr så verkar det som att det inte alls var en dröm, utan att polismästaren i Borås Lena Matthjis på fullt allvar och i verkliga verkligheten har föreslagit att arrangörerna på fotbollsmatcher ska installera sprinklersystem som sprutar ner publiken så fort någon dum jävel tänder en bengal.

Det är så otroligt mycket som är enfaldigt med det här så jag vet inte vart jag ska börja, förutom att det är olagligt att bestraffa invånare kollektivt så fungerar det dessutom inte. Ja om syftet inte helt enkelt är att blöta ner en massa människor vill säga, eftersom de flesta bengaler är så kallade nödbloss som är ämnade att fungera även vid väta. Någon kanske har hört talas om sjönöd.
Jag känner faktiskt en slags maktlöshet och ett obehag när jag gång på gång tvingas inse att det finns folk med makt som inte har en enda aning om vad dom pratar om när det gäller det som sker på våra läktare. Det är omöjligt att förstå varför jag ska behöva bli dyngsur och åka hem från Borås i blöta kläder enbart på grund av att någon annan bryter mot de regler och lagar som finns.


Ska man följa den här logiken hela vägen ut så kan man tänka sig att alla som åker tunnelbanan får bajs över sig så fort någon plankar. Nu tänker måhända någon att det inte gör någon nytta alls och det är helt riktigt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar